MegaMek

MegaMek 0.49.15

Zuletzt aktualisiert am 22. Oktober 2023 von DarkISI

Es gibt eine neue MegaMek Development Version: 0.49.15

Es gibt eine ganze Reihe von Neuerungen. Hier geht es zur offiziellen Ankündigung.

Kein „(Standard)“ mehr

Viele der Clan Second Line Mechs hatten bisher ein (Standard) hinter ihrem Namen, wenn es die Basis-Varianten waren. Das ist nun nicht mehr der Fall und kann beim Laden älterer Kampagnen und Spielstände wohl Probleme verursachen. Falls bei euch das Problem auftritt (es tritt wohl nicht immer auf), dann gibt es hier Hilfestellung.

Keine inoffiziellen Einheiten mehr

Die inoffiziellen Einheiten wurden aus diesem Release entfernt. Die Beweggründe findet ihr hier. Es gab wohl auch eine Umfrage dazu und 75 % der Teilnehmer waren einverstanden.

Ihr könnt die Einheiten hier herunterladen und wieder in MegaMek einfügen. Dazu ladet ihr die Datei herunter und fügt sie in den Ordner data\mechfiles in MegaMek ein. Es wird empfohlen, dafür einen Ordner customs anzulegen.

Java 11 und Java 17

Wie bekannt stieg MegaMek mit Version 0.49.X auf Java 11 um. Wer bislang noch nicht auf die neuen Versionen umgestiegen ist, findet eine Anleitung zur Installation von Java 11 für Windows hier und für Mac hier.

Parallel wurde mit dieser Version Java 17 Unterstützung eingefügt und die Qualitätssicherung hat es soweit abgesegnet. Ihr könnt also auch Java 17 ausprobieren. Java 11 bleibt, bis auf Weiteres, aber die Basisversion. Ihr müsst also keinen weiteren Umstieg durchführen.

Discord

Das MegaMek-Team betreibt einen eigenen Discord-Server, dem ihr beitreten könnt. Zusätzlich gibt es eine Facebook-Gruppe und eine Facebook-Seite. Dass es sich dabei um Links auf Facebook handelt, sollte klar sein.

Changelogs

Hier findet ihr eine detaillierte Liste sämtlicher Änderungen zwischen 0.49.14. und 0.49.15.

MegaMek

  • PR #4688: Round reports should no longer take increasingly long to load
  • PR #4686: QuadVee should no longer be able to fall after converting to vehicle mode
  • PR #4684: Added game option for GM to advance report phases without waiting for other players
  • PR #4691: Correct max # of bay doors for space stations and jumpships
  • PR #4661: Add audio tab and master volume setting to client settings
  • PR #4678: Display vehicle crit effects in unit tooltip
  • Issue #4687: Fixes to jump jet attack logic
  • Issue #4705: Reset ‚turn interrupted‘ flag between phases (possible SimFire fix)
  • Issue #4699: Fix homing Arty splash
  • Issue #4707: Prevent bot crash when firing large craft weapons from bays
  • Issue #935: Disallow targeting of hexes for ignition that cannot be set on fire as per BMM p. 107
  • Issue #4346: Prevent soft-lock when battle armor ends swarm attack on unit being destroyed by something else
  • Issue #3956: First Succession Wars Rats seem incorrect
  • PR #4716: Camo rotation and scaling
  • PR #4709: Mixed tech dropships do not save BA Tech type
  • Issue #4704: Follow-the-leader LRM ammo is treated as regular ammo when passing through ECM field.
  • Issue #4708: Respect variable tech level game option/allowed era settings
  • Issue #4711: Prevent squadron-related NPE in lobby
  • Issue #4692: Landed dropships introduced in megamek scenarios should deploy properly
  • PR #4728: Mute „other players turn“ sound properly
  • Fix #4739: ProtoMek Transport bays should now load properly
  • PR #4746: Removed Testbot
  • Fix #3546: Artillery cannons now generate proper damage values for Fuel-Air ammunition
  • Fix #4359: Artillery cannons now use flak modifiers correctly
  • Fix #4734: Non-Mek heat-tracking units no longer burn to death in a terrain fire
  • Fix #4750: Prevent errors for some dialogs
  • PR #4753: Small Craft are no longer shown as invalid in the lobby after configuring them
  • PR #4751: Tech level filtering in the unit selector dialog has been corrected (also affects MML and MHQ)
  • PR #4748: Alpha strike filters now correctly apply when creating random creating a random army
  • Issue #4690: Improvements to MegaMek command-line handling
  • Issue #4286: RATGeneratorEditor: Show unit type instead of number
  • issue #4756: Quirks: VTOL Rotor Arrangement Co-Axial/Dual Rotor
  • Issue #4756: Correct NPE in bvReports when player is not on a team
  • Fix #4694: Silver Bullet Gauss Rifle now use the correct Aero damage of 9
  • Fix #4774: Tripod Meks with AES now load correctly
  • Fix #4737: The planetary conditions overlay should now be more consistently shown or hidden
  • PR #4771: Alpha Strike conversion updates
  • Fix #4754: Updates to some VTOL and CV units that feature transportation capabilities which may not have loaded correctly
  • Fix #4727: Fixes an error with pilot images in reports
  • PR #4776: Fixed Wing Support with STOL no longer show as invalid in the lobby when set to altitude 0
  • Issue #1552: Added Arrow IV air defense missiles; Princess can use them if available
  • Issue #4782: Argotera now has full-head ejection system
  • Fix #4780: Players can once again fire during the point blank phase
  • Fix #4779: Mechs can once again sprint
  • Fix #4768: Improved gauss rifles nerfed – take a +1 penalty to the TN when fired from small aeros
  • Issue #4550: Improve Princess logic regarding placement of units in deep water
  • Issue #2698: Attempt to reduce bot speed in low gravity
  • Fix #3870, 4524: Properly apply quirks and SPAs to artillery attacks
  • Issue #4730: Multi-crew units with command console receive correct crew count
  • PR #4800: Improvements to aerospace and fighter squadron UI
  • Fix #4789: Prevent bot hang when smoke drifts off-board
  • Fix #4790: Prevent soft lock when processing artillery attacks against fled/destroyed off-board artillery
  • Fix #4738: Aim-high attacks no longer use partial cover hit table when target is in partial cover
  • PR #4815: Some illegal ammos have been removed from artillery cannons
  • Fix #4706: The BV calculation now includes special values for minefield artillery rounds
  • Fix #4743: Units making vertical landings now only apply half the terrain modifiers
  • PR #4813: Aero landing now considers terrain modifiers for advanced terrain from TO; a unit takes damage when the landing path includes rough or rubble; a unit that lands in water of sufficient depth (2 for DS, 1 otherwise) is destroyed; dropships landing in depth 1 water are permanently immobile
  • Data: Fixes for #4808, #4752, #4685, #4677, #4619, and #4597
  • Fix #4820: Fix Immelman and Split-S maneuvers
  • PR #4818: Separate structure class from TestEntity
  • PR #4816: TestTank: Adapt some tests for GunEmplacements
  • Fix #4828: Use standard ECM range for Watchdog/Nova CEWS
  • Fix 4830: WiGE units with jump jets no longer jump to the bottom of water hexes
  • PR #4834: The unit tooltip now indicates when TSM is active
  • PR #4822, #4844: Formatting updates and utilities for the unit summary (unit selector/lobby unit view)
  • Fix #4786: Fix modifier for controlled sideslip
  • Fix #4745: Fix machine gun array burst damage against conventional infantry

MekLab

  • Fix #1172: Clan TAG will no longer be written as TAG (Clan) (Clan) in Mixed Tech units
  • Fix #1292: File -> Exit in the menu bar item will now actually exit MML
  • PR #1298: Add max bay door counts for fixed wing support vehicles; minimum door counts for all bays
  • Issue #1287: Fix NPE when deleting multi-slot BA equipment
  • PR #1297: Save state for auto-fill/compact toggles and sorting in mek crit view upon click
  • PR #1310: Tech level filtering in the unit selector dialog has been corrected
  • PR #1311: MML support for MegaMek PR #1552

MekHQ

  • + PR #3735: Maintenance cost shown in whole C-Bills
  • + Issue #3741: Stratcon fixes
  •  – Improve contrast between revealed/unrevealed hexes
  •  – Generate scenario using default temp mappings when facility-specific mappings aren’t present
  •  – fix missing badlands image
  •  – definition file paths are now linux-friendly
  • + Issue #3725: Improve performance when searching for parts using „planetary acquisition“
  • + Issue #2854: Implemented CamOps errata for avionics repair times
  • + PR #3756: Tech level filtering in the unit selector dialog has been corrected
  • + Issue #3747: Unable to Assign Pilots to Tripod Mechs
  • + PR #3766: weight calculation for spare mech locations
  • + PR #3768: Arano Restoration Campaign – Planetary Control

Download

MegaMek 0.49.15

MegaMekLab 0.49.15

MekHQ 0.49.15


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Schattengalaxis – Die letzten Tage (Am Rande des Untergangs I)

Ein unbekanntes Phänomen, genannt „der Schatten“, hat den Kontakt zur Erde und allen Kolonien der Menschheit unmöglich gemacht.

Während sich der Schatten der letzten verbliebenen Kolonie der außerhalb seines Einflusses unausweichlich nähert, versucht diese verzweifelt sich zu wappnen.
Während der Bau des neuen Flaggschiffs und einer riesigen Raumflotte von Problemen geplagt ist, versuchen finstere Kräfte im Inneren den Bau zu verhindern und schrecken auch nicht vor Sabotage zurück.
Kann die Menschheit der unbekannten Kraft trotzen oder wird der Schatten ihren Untergang besiegeln?

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